עסקים גדולים, שלא כמו עסקים קטנים ובינוניים, יכולים להרשות לעצמם לפנות לחברות שיווק ומיתוג גדולות ויקרות, ולהשקיע מאות אלפי
דולרים עבור מיתוג ושיווק.
לכן עסקים קטנים ובינוניים מתקשים על פי רוב להתחרות מול העסקים הגדולים.
להלן מספר כללים שיסייעו לכם לשווק את העסק שלכם בצורה טובה יותר:
בידול
עליך לבחור באסטרטגיה שתייחד אותך, ותדגיש את היתרונות והייחודיות של בית
העסק שלך.
הרבה פעמים, הלקוח יבחר דווקא את נותן השירות שנראה לו האמין ביותר, וזה שיכול לספק
את הביצועים הטובים ביותר, ולאו דווקא את נותן השירות הטוב ביותר.
טקטיקה
יש לדון במטרות שבית העסק מעוניין להשיג, ולאיזה קהל יעד הוא מעוניין לפנות, ואז להתאים את אמצעי השיווק
הנכון בהתאם.
למשל, אם פונים לקהל לקוחות מקומי, פרסום קבוע במקומון, יכול להוות טקטיקת שיווק מעולה.
לעומת זאת, אם מדובר בשיווק לכלל הציבור, פרסום ברשת האינטרנט יכול להיות מדיום מצויין לצורך כך.
מיצוב
עליך להגדיר את זהות העסק שלך באופן ברור, ולמקד את המאפיינים וסוגי השירותים שאתה מעניק ללקוחותיך, כך שהלקוחות ידעו במדוייק, מה סוג השירות שהם יוכלו לקבל אצלך.
מיתוג
המיתוג מסייע ביצירת זהות לבית העסק שלך. עסק ממותג מושך יותר תשומת לב, גם מלקוחות אקראיים.
מיתוג הוא בעצם יצירת שפה אחידה לגבי זהות העסק, סימנים או סלוגנים חוזרים, שיופיעו בכל מקום: שלטים, על נייר המכתבים,
על השקיות של בית העסק וכו'.
שימור לקוחות
שמירת קשר עם לקוח קיים, היא על פי רוב משימה קלה יותר מאשר לכידת לקוחות חדשים.
חשוב ליצור מאגר לקוחות מסודר ומאורגן, בין הדרכים שיסייעו לכם להקים מאגר כזה:
מילוי כרטיס שביעות רצון, הפקת אירוע ללקוחות, שיתופי פעולה עם עסקים אחרים בתחום, וכו'...
פרסום
כשהתקציב שלך מוגבל, עדיף לנקוט באסטרטגיה של פרסום ממוקד לקהל יעד, ולא באסטרטגיה של פרסום כללי.שיתופי פעולה בין מספר עסקים קטנים או בינוניים, ויזימת מהלך פרסומי משותף, יכול לגרום לכל השותפים לצאת נשכרים.
מאחר ומהלך כזה יכול להביא לבתי העסק השותפים בפרסום, הרבה יותר לקוחות, מאשר כל אחד היה יכול להביא בנפרד.
שיווק
יש לתת דגש רב על אופן הפרסום, ולא רק על רכישת המדיה הפרסומית.
יש לשקול ולבחור את נוסח החומר השיווקי בצורה יסודית ומעמיקה, ולקחת בחשבון מי קהל הידע, היכן יחולק החומר השיווקי, ובכמה עותקים, באיזה פורמט הוא יוגש, ובאיזה אופן.
לסיכום,
עסקים קטנים אומנם נאלצים לעבוד יותר קשה כדי לפרסם את עצמם, ולמשוך לקוחות, אך בה בעת, העובדה הזאת גם מאפשרת
להם יצירתיות שיכולה למשוך תשומת לב.
לבעלי עסקים קטנים יש גם נגישות רבה יותר לתושבי האיזור, והם יכולים למנף אותה, לצורך הגדלת מכירות באופן מיידי